onsdag 25 april 2012

Chocolate chip cookies

Chocolate chip cookies är nog min absoluta favoritkaka men jag har aldrig bakat dem innan - tills nu! Om man låter det tar tid att baka och inte samtidigt försöker fixa hundratals andra saker så blir dem nog jättefina. Tyvärr stressade jag runt och gjorde massa annat och min flöt ut på plåten i ugnen. Men som jag har sagt så många gånger innan - det är ju smaken som räknas! Och de är helt underbara! 

leila, leila bakar, leila lindholm, choklad, cookies, recept, chocolate chip, kakor, gott till mjölk

leila, leila bakar, leila lindholm, choklad, cookies, recept, chocolate chip, kakor, gott till mjölk

leila, leila bakar, leila lindholm, choklad, cookies, recept, chocolate chip, kakor, gott till mjölk



120 g mjukt smör
1 dl råsocker
1  ägg
1,5 dl vetemjöl
0,5 dl havregryn
0,5 tsk bakpulver
0,25 tsk salt
100 g mjölkchoklad

Vispa smör och råsocker krämigt, rör i ägget. Vänd i vetemjöl, havregryn, bakpulver och salt. Hacka chokladen grovt och blanda i degen. Rulla in kakdegen i bakplåtspapper till en rulle (5 cm i diameter) och frys i cirka 60 min. Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och grädda kakorna på bakplåtspapper i 200 grader i cirka 10 minuter. (Recept från Leila bakar)