tisdag 11 september 2012

Pizza med kantareller och ruccola

När jag var ute och hittade kråkbär och lingon så var det egentligen kantareller jag var mest ute efter. 7 stycken kom jag hem med och de blev snabbt putsade och sedan smörstekta och uppätna på lite rostat bröd. Men det släckte ju inte mitt sug för kantareller så värst mycket. Så dagen efter var det bara att gå direkt till affären och köpa hem ett gäng. Med tanke på priset förstår jag varför de kallas skogens guld, men det var det helt klart värt. För vilken god pizza man kan göra av dem!

recept, pizza, kantareller, ost

recept, pizza, kantareller, ost




Per portion:

1/6 sats Mikas pizzadeg
1 dl riven ost
lite kantareller (6-7 st)
ruccola
salt
peppar

Gör pizzadegen enligt anvisningar. Sätt ugnen på 250 grader. Kavla ut till en rund pizza och strö ut ost ovan på. Dela eventuellt kantarellerna och lägg ovan på. Grädda i ugnen i ca 10 min. När den har blivit lite gyllenbrun är den klar. Ta ut och lägg på lite ruccola, salt och peppra.