fredag 10 augusti 2012

Barbecuesås

Världens godaste sås till grillat! Speciellt till grillspett! Den är dock ganska stark så var försiktiga om ni inte är så glada för starkt. Ta lite mindre sambal olek så ska det nog vara en passande sås i alla fall. Sist jag åt den så lagade jag den till min karls familj. Då varnade jag brodern för att den var stark, han tog nämligen massa. Han åt med potatis, och grillspetten och innan jag tittat igen var allt slut. Jag frågade om den var stark. Han svar var: Jag hann inte känna smaken, måste äta innan 20 minuter har gått och jag känner mättnadskänsla. Skyll på mättnadskänslan om du vill, men den är faktiskt så stark att smakkänslan kan dämpas. 

recept, barbecue, sås, grillat

recept, barbecue, sås, grillat





8 port
4 hackade vitlöksklyftor
2 msk rapsolja
2 dl tomatketchup
2 msk farinsocker
4 msk vitvinsvinäger
2 tsk sambal oelek
lite svartpeppar

Fräs vitlöken i rapsolja. Tillsätt resten av ingredienserna till såsen och koka den 3 min. Låt kallna.