tisdag 27 mars 2012

Påsktroll

Efter förra gångens totala misslyckande med dammsugare så gjorde jag ett nytt försök med min systers hjälp. Tyvärr så tittade hon bort en stund och jag lyckades fördärva de här med. Men jag hänger inte läpp. Istället gick jag och handlade choklad för att göra arraksbollar. Det som blev problemet med dem är att det tyvärr inte går att färga choklad med karamellfärg och allt gick åt skogen igen. Men låt mig i alla fall få presentera: Påsktroll!

arraksbollar, sockerkaka, recept, dammsugare, blogg, påsk, färga choklad





50 g mjukt smör
5 dl sockerkaks- eller småkakssmulor
2 tsk kakao av god kvalitet
Arrakessens eller punsch efter smak
100g vitchoklad

Rör smör och kaksmulor krämigt och rör ner kakao. Tillsätt arrak efter smak.Dela degen och gör bollar av den. Lägg in en stund i frysen. Smält chokladen och doppa bollarna. Strö på lite strössel. Ta da! Totalt misslyckade arraksbollar men fina påsktroll!